Nallikarin luotettava painotalo Popa

Painotalo ja kokonaisvaltainen markkinointikumppani Popa mukana Nallikarin matkailuelämysten rakentamisessa

28.5.2025

Laadukas painotuotanto on olennainen osa matkailuelämystä – se vahvistaa brändiä, selkeyttää viestintää ja tukee matkailijoiden asiakaskokemusta. Nallikari Lomakylän ja Popan pitkäaikainen yhteistyö perustuu luottamukseen, yhteiseen kehittämiseen ja katseeseen kohti tulevaisuutta.

Matkailualan yritykselle visuaalinen ilme ja selkeä viestintä ovat keskeinen osa asiakaskokemusta. Esitteiden, karttojen ja opasteiden on paitsi houkuteltava, myös ohjattava vierailijaa sujuvasti matkan eri vaiheissa. Nallikari Lomakylä aloitti yhteistyön painotalon ja kokonaisvaltaista markkinointiapua tarjoavan Popan kanssa etsiessään kumppania, joka ymmärtää matkailijan tarpeet ja pystyy tarjoamaan laadukkaita, kestäviä ja aikataulussa toimitettuja painotuotteita.

”Yhteistyö lähti liikkeelle pienistä projekteista, kuten aluekarttojen painattamisesta, mutta on vuosien varrella kasvanut kattavaksi laajemmaksi yhteistyöksi”, kommentoi Nallikari Lomakylän markkinointipäällikkö Katja Vuorio. ”Aluekartat ja painetut matkailuesitteet ovat tuoneet rinnalleen yhä isompia projekteja, kuten viimeisimpänä Nallikarin Aallon ikkunateippausten By the Sea -brändin mukaisen suunnittelun ja toteutuksen”, jatkaa Vuorio.

Laatu, luotettavuus ja vastuullisuus

Yhteistyön sujuvuus perustuu ennen kaikkea luottamukseen ja yhteiseen ymmärrykseen tavoitteista. Popa on toiminut painotalona jo vuosien ajan ja on kehittänyt toimintaansa laajentaen tarjontaa monille eri markkinointialan osa-alueille. Alun perin perinteinen painotalo, Popa on nykyään laaja markkinointikumppani, joka tarjoaa asiakkailleen muun muassa painotuotteita, digitaalista markkinointia, verkkosivujen suunnittelua sekä messu- ja tapahtumamateriaaleja laadulla, luotettavasti ja vastuullisesti. Vaikka Popan toimipisteet sijaitsevat Oulussa ja Rovaniemellä, heidän asiakaskuntansa kattaa koko Suomen.

”Asiakkuutemme vaihtelevat aina pienistä paikallisyrityksistä suuriin valtakunnallisiin toimijoihin asti. Räätälöimme suunnittelu- ja tuotantotyömme palvelut vastaamaan aina asiakkaiden yksilöllisiä tarpeita markkinoinnin alati muuttuvassa toimintaympäristössä”, toteaa Jyrki Anttila, Popan yhteyspäällikkö.

Painotalon läheisyys ja nopea reagointikyky mahdollistavat sen, että myös äkillisiin tarpeisiin voidaan vastata nopeasti. Yhteinen suunnittelu ja avoin keskustelu takaavat, että lopputulokset ovat sekä laadullisesti että sisällöllisesti onnistuneita.

Vastuullisuustyö näkyy myös painotuotteissa

Matkailualalla vastuullisuus ei ole enää valinta, vaan osa kilpailukykyä ja arjen toimintaa. Nallikari Lomakylä on sitoutunut vastuulliseen matkailuun, ja sama linja jatkuu painotuotteiden valinnoissa. Popa on mahdollistanut kumppanuudellaan siirtymisen kestävämpiin materiaaleihin ja tuotantotapoihin, jotka tukevat vastuullisuustyötä.

”Popa on ClimateCalc sertifioitu painotalo, joka kattaa yrityksen hiilijalanjälkilaskennan. Sertifikaatti kattaa myynnin, digipainamisen, jälkikäsittelyprosessit sekä toimitukset asiakkaalle”, kertoo Anttila. ”Kaikki käyttämämme paperit ovat ympäristösertifioituja, värit ympäristöhyväksyttyjä ja tuotteen pakkaamisessa käytetään ympäristöviranomaisten hyväksymiä pakkausmateriaaleja”, Anttila jatkaa.

Yhteistyö, joka kestää aikaa ja kehitystä

Popan ja Nallikarin yhteistyö jatkuu vahvasti myös tulevaisuudessa. Vaikka maailma digitalisoituu, arvostaa matkailija yhä edelleen painettuja, laadukkaasti toteutettuja matkailuesitteitä. Kun projektit hoituvat sujuvasti, aikataulut pitävät ja lopputulos vastaa odotuksia, on yhteistyö enemmän kuin osiensa summa. Kyse on kumppanuudesta, joka kehittyy tarpeiden mukana ja kasvaa myös tulevaisuudessa jokaisen projektin myötä.

Lisätiedot:
Katja Vuorio, markkinointipäällikkö, Nallikari Lomakylä
etunimi.sukunimi@nallikari.fi

Jyrki Anttila, yhteyspäällikkö, Popa
etunimi@popa.fi

Uusimmat artikkelit